Faceți căutări pe acest blog

luni, 21 februarie 2011

Culegerea de informatii sau pregatirea intalnirii


CAP. 7 Culegerea de informatii sau pregatirea intalnirii

Introducere
Agentii de vanzari care il viziteaza pe client fara o pregatire prealabila se pot lovi de piedici neasteptate care vor rata vizita si incheiarea afacerii.
Daca nu elaboram o strategie de vanzare acceptabila, adaptata clientului, el simte ca-i irosim timpul si ne va invita sa iesim afara.

Colectarea informatiei* despre client:
-         Care este domeniul de activitate?
-         Ce produse sau servicii comercializeaza?
-         Alte modalitati de promovare a afacerii.
-         Raza regionala pe care o serveste (interesul pentru Bucuresti).
-         Target-ul vizat.
-         Gradul de diversificare al afacerii.
-         Orientativ - marimea afacerii.

Unde gasim aceste informatii?
-         alte surse publicitare - care sunt strategiile de marketing preferate; care sunt produsele/ serviciile carora li se face publicitate, ce accentueaza in anunturile sale, daca are un slogan, motto (imagine unitara?);
-         informatii comerciale - din ziare, brosuri, etc.;
-         alti vanzatori, cunostinte personale (informatii mai detaliate).







* vezi criteriile de recomandare Cap. 3/ 3.5

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu