CAP. 7 Culegerea de informatii sau pregatirea intalnirii
Introducere
Agentii de vanzari care il viziteaza pe client fara o pregatire prealabila se pot lovi de piedici neasteptate care vor rata vizita si incheiarea afacerii.
Daca nu elaboram o strategie de vanzare acceptabila, adaptata clientului, el simte ca-i irosim timpul si ne va invita sa iesim afara.
Colectarea informatiei* despre client:
- Care este domeniul de activitate?
- Ce produse sau servicii comercializeaza?
- Alte modalitati de promovare a afacerii.
- Raza regionala pe care o serveste (interesul pentru Bucuresti).
- Target-ul vizat.
- Gradul de diversificare al afacerii.
- Orientativ - marimea afacerii.
Unde gasim aceste informatii?
- alte surse publicitare - care sunt strategiile de marketing preferate; care sunt produsele/ serviciile carora li se face publicitate, ce accentueaza in anunturile sale, daca are un slogan, motto (imagine unitara?);
- informatii comerciale - din ziare, brosuri, etc.;
- alti vanzatori, cunostinte personale (informatii mai detaliate).
* vezi criteriile de recomandare Cap. 3/ 3.5
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu