ARTA DE A VINDE
ARTA DE A TE FACE PLACUT ALTORA
Dorinta fireasca a fiecarui om este de a fi acceptat, simpatizat si respectat de cei cu care vine in contact.Vedem in aceasta o confirmare a faptului ca activitatea si comportarea noastra este bine apreciata.
Simpatia celor din jurul nostru poate fi castigata relativ usor, cu conditia de a fi respectate urmatoarele reguli:
Inainte de a fi simpatic, nu fi antipatic:
· Cea mai simpla cale de a face o impresie buna este zambetul, dar nu cel zeflemitor;
· Tine cont, in permanenta, de faptul ca pentru orice om numele sau este cea mai pretioasa sintagma.
Nu-l omite, blama sau stalci;
· Manifesta admiratie fata de cei cu care lucrezi, traiesti , ori intri in contact.Fa-i sa simta ca ii consideri persoane importante pentru tine, dar fa-o cu sinceritate;
· Arata respectul cuvenit fata de parerile altora.Nu incerca niciodata sa-i demonstrezi cuiva, in mod zdrobitor, ca a gresit, deoarece risti sa ti-l faci dusman;
· Incearca sa vezi lucrurile si din punctul de vedere al celuilalt;
· Daca ai gresit, recunoaste acest lucru imediat, cu sinceritate;
· Cea mai usoara cale de a castiga o disputa este de a o evita, daca fireste, este posibil;
· Incepe intotdeauna discutiile cu altii, oricat de dificile ar fi ele, cu calm, in mod prietenesc, nu pus pe harta;
· Atunci cand urmaresti sa obtii acordul cuiva intr-o problema dificila, foloseste metoda lui Socrate.Prezinta-i lucrurile in mod gradat, pentru ca cel in cauza sa nu poata spune nu;
Nu conta pe ratiunea celuilalt si nu-i rani sentimentele:
· Pentru a obtine mai usor cooperarea cuiva intr-o actiune comuna, incearca sa-i lasi impresia ca de fapt ideea este a lui si ca tu doar ai preluat-o sau ai dedus-o de la el;
· Fii gata sa-i ajuti pe toti cei ce au nevoie de sprijinul tau, chiar daca nu-I cer;
· Daca este necesar sa reprosezi ceva cuiva, incepe discutia cu o apreciere onesta a calitatilor acestuia.Aminteste-ti in permanenta ca oamenii nu sunt fiinte logice, ci emotive, impovarate de prejudecati si motivate, in cele mai multe cazuri, de vanitate si mandrie.
Critica e doar o forma rudimentara a intelegerii:
· Inainte de a face reprosurile necesare este bine sa amintesti de greselile tale.Acest lucru ajuta la acceptarea mai usoara a criticii.Criticismul este periculos deoarece raneste o calitate importanta a omului: MANDRIA.Critica loveste in dorinta fiecaruia de a fi important si ii trezeste instinctul de autoaparare.
· Mai folositor decat critica este sa intelegi de ce a gresit cel in cauza:
- lasa-l pe cel ce a gresit sa-si “salveze” si nu-l sili sa se recunoasca invins.Ofera-i sansa sa-si pastreze buna reputatie;
- incurajeaza-i pe cei care gresesc.Ajuta-i sa corecteze greseala si lauda cel mai mic progres facut de ei;
- in cazul in care esti obligat sa dai dispozitii, incearca doar sa sugerezi masurile ce trebuie luate.Nimeni nu primeste ordine cu placere.Oamenii sunt multumiti cand fac ce li se sugereaza,decat ce li se impune.
ARTA DE A ASCULTA SI A DIALOGA (cu eficienta)
Acorda intotdeauna atentie vorbitorului
Activitatea de ascultare este caracterizata de anumite modificari ale functionarii organismului nostru. Inima isi intensifica activitatea, creste circulatia sanguina spre creier, sunt mobilizate organele de perceptie. Aceasta este starea de receptie. Ea se instaleaza numai daca ascultatorul este acordat in mod constient cu cel care face expunerea. In caz contrar, ascultarea nu face cu eficienta.Pentru a intra in starea de receptie este necesar sa stabilesti si sa mentii in permanenta un contact vizual cu vorbitorul. In acest fel ii asiguri pe acesta ca ceea ce spune te intereseaza, fapt care il stimuleaza sa se concentreze si sa se exprime mai clar. La randul tau, intelegi mai usor problemele discutate.
In expunerea pe care o urmaresti, cauta problemele care prezinta interes
Procesul ascultarii este influentat pozitiv de existenta interesului fata de problemele discutate. Majoritatea oamenilor se grabesc sa aprecieze, dupa doar cateva fraze, ca subiectul este lipsit de interes si , automat, atentia lor este deconectata.
Ascultatorul bun adopta o pozitie diferita. El incearca sa gaseasca in orice expunere problemele care prezinta interes. Pentru a reusi acest lucru, el isi pune in permanenta intrebarea ce poate folosi din ce spune vorbitorul, cautand idei valoroase pentru el sau eventuale intrebari, pe care sa le adresaze acestuia.
PRIMELE 5 MINUTE (STATISTIC) SUNT HOTARATOARE INTR-O INTALNIRE.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu